مشاهده قیمت ترازوها و مشخصات آن ها

عیب یابی ترازوی آزمایشگاهی AND سری GR

سلام

عیب یابی ترازوهای آزمایشگاهی AND ژاپن سری GR که شامل ترازوهای مدل GR120 , GR200 , GR300 , GR202 می شود.

اگر ارورهای زیر زیر بر روی صفحه نمایش ترازو آمد :

ERROR 0 : در اکثر موارد مشکل خاصی نیست و به علت درست انجام نشدن کالیبراسیون ترازو می باشد . دکمه on/off رو بزنید ترازو خاموش شود و سپس برق ترازو را کلا قطع کنید و سپس برق رو وصل کنید و صبر کنید موتور کالیبره ترازو شروع به کار کند و سپس دکمه on رو بزنید تا ترازو روشن شود.

ERROR 1 : این خطا به علت نوسان روی ترازو می باشد . بررسی کنید میز زیر ترازو لرزش نداشته باشد و داخل محفظه ترازو هوا در جریان نباشد ( درب های محفظه همگی بسته باشند ) و همچنین چیزی رو کفه ترازو نباشد . دکمه cal رو بزنید تا صفر ترازو بیاد و نباید نوسان زیادی وجود داشته باشد .  اگر خطا پاک نشد ترازو توسط تعمیر کار باید باز شود و موتور ترازو سرویس شود . بعضی اوقات خرابی برد اصلی ترازو هم باعث این خطا می شود که باید چک شود .

ERROR 6 : این خطا مربوط به موتور کالیبره ترازو هست که به درستی عمل نمی کند . اگر با خاموش روشن کردن ترازو این خطا اصلا نمی رود یا موتور کالیبره ترازو سوخته هست که باید تعویض گردد یا به موتور ترازو به علت ضربه آسیب رسیده و قطعات داخلی آن شکسته هست که موتور کالیبره به درستی عمل نمی کند. در هر صورت جهت تعمیر باید ارسال شود.

ERROR 7 : این خطا مربوط به وزنه داخلی ترازو هست . احتمالا ترازو رو جا به جا کردید و وزنه ترازو از جایگاه خودش انحراف دارد . با زدن دکمه cal این خطا حذف می شود و وزنه در جای درست قرار می گیرد . اگر خطا نرفت باید باز شود و جای وزنه کالیبره تنظیم شود .

CAL E : اگر روی کفه ترازو چیزی باشد موقع کالیبره این خطا میاد . هر چی روی کفه ترازو هست رو بردارید و حتما با کفه اصلی خود ترازو باید کالیبراسیون انجام شود.

CAL E – : اگر کفه ترازو روی آن نباشد موقع کالیبراسیون این خطا میاد . همچنین اگر موتور ترازو شکسته باشد ترازو کالیبره نمی شود و این خطا میاد .

E : اگر بیشتر از ظرفیت ترازو چیزی روی کفه بزارید این خطا میاد . فورا جسمی که رو ترازو رو هست را بردارید تا به لودسل ترازو آسیب وارد نشود.

E – : اگر کفه ترازو روی آن نباشد و ترازو روشن کنید این خطا میاد . کفه رو بزارید تا درست شود . اگر کفه ترازو روی آن باشد و بعد از روشن کردن این خطا بیاد قطعا قطعات داخلی ترازو به علت ضربه شکسته هست و جهت تعمیر باید برای ما بفرستید.

ERR و FUL : حافظه ترازو پر شده است . به کاتالوگ ترازو مراجعه کنید و حافظه را خالی نمایید .

LB : اگر این خطا روی صفحه نمایش بیاید یعنی که یا آداپتور ترازو مشکل دارد یا یه مشکل برقی در مکان شما  وجود دارد .

بعضی از اعداد صفحه نمایش نصفه یا ناقص هست : ال سی دی برد ترازو مشکل دارد به مرور تمام اعداد همین شکلی می شوند و کلا دیگه ناپدید می شوند . هر چه زود تر برای تعمیر بفرستید احتمال تعمیر شدن هست . اگر صفحه نمایش تعمیر نشود باید lcd و برد جلویی ترازو  کلا عوض شود .

ترازوهای سری gr ترازوهای آزمایشگاهی حساس و اتو کالیبره می باشد و به هیچ عنوان توسط افراد غیر متخصص نباید باز شود وگرنه مشکلات بیشتری برای ترازو پیش خواهد آمد.

در صورت حل نشدن مشکل با ما جهت راهنمایی یا  تعمیر ترازو تماس بگیرید. گروه کوه نور به صورت تخصصی و با استفاده از قطعات اصلی و فابریک می تواند تمام مشکلات این ترازوها رفع نماید.

2 دیدگاه

  1. علیرضاحسینی

    مقدار وزنه ای ک روی ترازو میگذارم ب مرور اعداد کاهش پیدا میکند

    1. فرشاد احمدی (نوشته های نویسنده)

      سلام . در چه حد تغییر می کنه ؟
      جهت بررسی بهتر و رفع مشکل تماس بگیرید تا ببینیم مشکل ترازوتون چی هست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *