مشاهده قیمت ترازوها و مشخصات آن ها

ترازو آزمایشگاهی

ترازوهای آزمایشگاهی دارای حساسیت  بالا و دقت بالا در توزین اجسام می باشند. آزمایشگاه ها با توجه به نیازشان از ترازوهایی با دقت 0.1 گرم و 0.01 و 0.001 و 0.0001 و 0.00001 گرم  استفاده میکنند . ترازوهای آزمایشگاهی دقت 1 میلی گرم و دقت بالاتر آن نیاز به محفظه  دارند چون به علت حساسیت بالای آن ها در توزین جریان هوا نیز روی توزین این ترازوها تاثیر می گذارد.

ترازو آزمایشگاهی دارای دو نوع اتوکالیبره  و کالیبره دستی می باشد. ترازوهای اتوکالیبره دارای  یک سنگ داخلی داخلی دقیق می باشند که شما تنها با فشردن یک دکمه دستگاه خود را کالیبره می کنید ولی در ترازوهای کالیبره دستی  بعد از زدن دکمه کالیبر یک وزنه خارجی هم لازم  می باشد که روی کفه ترازو گذاشته شود.

نکاتی جهت استفاده از این ترازوها :

برای ترازوهای آزمایشگاهی حساس بسیار مهم هست که میز مخصوص ترازو استفاده شود چون زیر ترازو نباید به هیچ وجه لرزش داشته باشد وگرنه روی توزین تاثیر می گذارد و عدد اشتباهی ترازو نشان می دهند.

هنگام وزن کردن اجسام جامد با ترازو آزمایشگاهی مخصوصا فلزات بهتر از دستکش استفاده شود چون اثر چربی دست  بر روی جسم می ماند و کمی خطا رخ می دهد ( در ترازوهای بسیار حساس 0.1 میلی گرم و 0.01 میلی گرم )

بعد از گذاشتن جسم بر روی کفه حتما باید درب تمام محفظه ها بسته باشد تا جریان هوا روی وزن کشی تاثیر نگذارد.

به ظرفیت  ترازوی آزمایشگاهی  که استفاده می کنید حتما دقت کنید. گذاشتن اجسامی بیشتر از ظرفیت ترازو باعث خراب شدن ترازو میشود.

ترازوهای آزمایشگاهی قابلیت کشیدن از زیر را دارند. زیرکش در این ترازوها اکثر جهت محاسبه چگالی اجسام استفاده می شود. از کیت دانسیته نیز جهت محاسبه وزن مخصوص می توان استفاده کرد.

ترازو آزمایشگاهی

 

جهت مشاهده مشخصات دقیق و مقایسه این ترازوها به فروشگاه اینترنتی کوه نور مراجعه کنید.

ترازو آزمایشگاهی  ( ترازوی AND  )

1 دیدگاه

  1. شیمی مبتکران

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
    ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *